De uppfyller krav på värdighet

Socialnämndens verksamheter uppfyller uppsatta garantier för värdighet och service. Det visar en uppföljning för 2019 som nu genomförts.

Verksamheternas servicegarantier följs upp årligen och redovisas till socialnämnden.

Verksamheternas servicegarantier följs upp årligen och redovisas till socialnämnden.

Foto: Hasse Holmberg/Scanpix

Vadstena kommun2019-10-31 08:00

Socialnämnden har ett värdighets- och servicegarantier inom sina verksamhetsområden med syftet att säkerställa att handläggning av ärenden och service genomförs med god kvalitet.

– Man tittar på att vi uppfyller målen som är satta för den service som vi bör ge, säger nämndens ordförande Jane Råsten (S).

Vid senaste sammanträdet i socialnämnden redovisades en uppföljning för 2019. Redovisningen visade enstaka avvikelser för hemtjänst, hemsjukvård och hemtjänst, men bedömdes leva upp till fastställda garantier.

– Det är inga allvarliga förseelser som det handlar om, säger hon.

Det kan, enligt Jane Råsten, till exempel handla om att någon kommit försent till brukaren.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!