Grafisk profil för kommunens ansikte utåt

Kommunen Vadstena har ett varumärke och platsen Vadstena ett platsvarumärke. Det tydliggörs i kommunens grafiska profil.

Vadstena kommun har reviderat sin grafiska profil och platsmarknadsföring har lyfts bort och sköts istället av Vadstena Turism och näringsliv.

Vadstena kommun har reviderat sin grafiska profil och platsmarknadsföring har lyfts bort och sköts istället av Vadstena Turism och näringsliv.

Foto: Katarina Hydén

Vadstena kommun2019-09-07 21:30

Vadstena kommun har även tidigare haft en handbok för kommunens grafiska profil, men den var ett tiotal år gammal och har nu reviderats. Anledningen till det är huvudsakligen att organisationen har förändrats och att det kommunala bolaget Vadstena turism och näringsliv kommit till.

– Det som lyfts ut är framförallt det som rör platsmarknadsföringen, säger kommunens kommunikatör Åsa Murakami.

Vadstena Turism och näringsliv har ett platsvarumärke

En grafisk profil syfte är att hålla ihop varumärket och ha en enhetlig kommunikation.

– Det är ingenting som förändrats i logotyp eller färger, säger hon.

Revideringen har gjorts för att skilja på organisationen respektive platsen Vadstena. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!